Annons

TROLLING I NYA VATTEN

Inlägg av: Paul Larsson

Vi börjar med att kasta vid en fin kant men flyttar oss ganska snabbt vidare. Till vår besvikelse ser vi att temperaturen låg på ca 8 grader och efter ett antal stopp ville jag gärna trolla lite. Jag hade nämligen fått lite tips av två grabbar som jag snackat med vid rampen som testade deras nyköpta motor.

Tiden gick fort när vi fiskade trots att huggen uteblev. Vi hade många härliga diskussioner och delade med oss av berättelser och erfarenheter. Kul att höra hur man tänker inför sportfishmarsters SM och det faktum att finalen hålls högre upp i Sverige denna gången. Kvalet i Ringsjön blev populärt och det resulterade även i ett fett reportage i tidningen.

Mellan pratstunderna passar jag på att testa bete efter bete. Vi tittade på ursäkter och temperaturen i vattnet och den kalla natten var de största enligt oss. Men vi gav inte upp.

Jag tittade lite extra på lodet och såg ett område med mycket betesfisk och även större fiskar som vi trodde var brax. Efter några vändor körde vi dit igen och hoppas på en fisk för att slippa namnet innan dagen är slut. Till slut blir man nästan lite desperat. Nu brydde vi oss inte om det bara hugger en liten snipa.

Jag sätter på den nya headbangern med färgen hotpike och dagens första fisk sitter på. Den är inte stor men den var rätt optimistisk då betet höjd var högre än fiskens käke var bred.

Vi kör en runda till på samma område och efter ca 15 min hugger det ytterligare en gång på samma bete. Denna var lite bättre och eftersom det var dagens största fisk fick håven användas.

Patrik hade fortfarande sitt namn att rädda och på väg tillbaka hem ser vi några knyckar på hans spö, när han ska sträcka sig efter det slutar det böjas och vi tror att fisken hoppat av. Vi kör en liten bit till och då knycker det till igen. Patrik vevar till slut upp spö:t då vi ändå ska köra in, och mycket väl satt det en liten akvariegädda på han bete. Dagens minsta fisk med betoning på minsta. Men det fula namnet var räddat och trots det magra resultatet var vi båda riktigt nöjda. En riktigt trevlig tur jag hoppas vi snart kan göra om med bättre förutsättningar.

SKITFISKE PÅ ER!

0 kommentarer

Annons
AKTUELLT

TROLLING I NYA VATTEN

Inlägg av: Paul Larsson Inför helgen hade jag fått ihop ett fiske med Patrik Persson från Team Rispect i en ny sjö. Med massor av optimism gav i oss ut och hoppades på att dra några gröna krokodiler. Vi börjar med att kasta vid en fin kant men flyttar oss ganska snabbt vidare. Till vår

BORTA MED VINDEN!

Inlägg av: Paul Larsson Efter senaste fisket med snö, snöblandat regn och ännu mer regn hoppades vi på lite bättre förutsättningar denna gången. Enligt klart.se skulle vi få sydvästliga vindar och 6-8 m/s vilket kändes bra även lite kallare skulle det bli vilket vi tänkte kunde vara bra och förhoppningsvis avbryta leken lite. Med medvind

PÅSKAGRISEN! #PB

Inlägg av: Tobias Johansson Efter att påskäggen blivit hittade och påsksillen uppäten, vad passar bättre än att åka ut och leta lite påskgädda. Vi hade egentligen inga större förhoppningar då det varit ett riktigt kallras, kvicksilvret visade minus, strålande sol och total stiltje. Förutsättningar för en trevligt naturupplevelse, men inte för något bra fiske trodde

Hemliga sjön

Inlägget skrivet av: Thomas Magneklint Ny dag, nya möjligheter. Jag och Daniel bestämde oss denna lördag att testa en sjö vi fått tillstånd att fiska i av markägaren. Suget efter att dra upp ett monster var stort. Sjön har levererat ett antal stora gäddor under åren och eftersom ingen fiskar mer än markägaren så såg

Jerk vs Fly i Karlskrona

Karlskrona 24-25 mars! Martin med dagens första gädda på fluga. Martin med en fin gädda tagen på en svart fluga. Svarta flugor fungerade utmärkt denna dag! Solen stod på denna dag… tipset: glöm ej solglasögon:) Christian med en fin gädda tagen på Buster Jerk skitmörten Första dagen vann Fly med 18-16. Andra dagen så visste

7:A PÅ FÖRSTA KASTET

Inlägg av: Paul Larsson Ny dag med nya möjligheter. Strålande sol och temp på 9 grader lagom vindar Erik och jag var taggade och vi drog med oss det mesta av allt. Spinn, fluga och trolling. Denna gången tar vi en insjö i närheten. Någon meter från båten hugger det till! Någon meter från båten

SMHI i blåsväder!

Inlägg av: Paul Larsson Helgen skulle tillbringas i Blekinge skärgård och förhållandena såg perfekta ut enligt alla väderprognoser. Lite kallt ena natten och lite regn men inget vi inte skulle klara. Första dagen kör jag upp med Martin över dagen. Vi passade på att serva multirullen på vägen upp. Vi behöver inte leta efter vind

FLÖTESTROLLING

Inlägget skrivet av: Thomas Magneklint Tillbaka till en av våra bästa sjöar tillsammans med vår vän Martin ”Met-Martin” Bengtsson. Flötestrolling stod på schemat denna ”fantastiska” fiskedag. Vädret skulle bli väldigt bra, sol med lite vind. Självklart slog vädret om natten innan med några minusgrader :/ Vissa delar av sjön hade is, hur skulle detta påverka fisket??? Superkallt med

SOLOTUR I BLEKINGE

Inlägg av: Paul Larsson Förhållandena såg perfekta ut med ca 6-7 grader och västlig vind hela veckan så jag tar en tur till Blekinge solo! Jag hade ändå nya leksaker jag köpt på sportfiskeshopen.com som skulle hämtas vid Kristianstad så jag får två flugor på smällen. Jag tänker att det måste finnas fler fiskar, så

415cm gädda

Inlägg av: Paul Larsson Efter helgens snöoväder och tröga fiske kunde vi inte låta bli att sticka ut när temperaturen visade 8 grader och västliga vindar. Nere vid hamnen träffar vi på två båtar med bekanta ansikten så jag styrde upp en snabb överenskommelse om en liten big5 tävling. Vi körde och flytta oss några