Annons

HEADBANGERS I BLEKINGE

Inlägg skrivet av: Paul Larsson

Blekinge stod på schemat, tillsammans med Johan Svensson. Massa nya beten, ny rulle, nya ställen och massa av förväntningar hade vi med oss. Jag hade skickat några av Headbangers till Jenzza Lures för custom målning, och är jäkligt nöjd med resultatet! Rekommenderas varmt!

Namnlöst-2Namnlöst-3

Första dagen började trögt och fortsatte som en katastrof. Först kl 15.05 har jag på min första fisk och så glad blev jag för den lilla snipan. Till slut började vi gå tillbaka till läroboken om gäddans beteende och mycket väl så började vi hitta fisk. Lagom till mörkret kom. Dagen var slut och det var dags att åka hem.

received_1198437560210805_1

Jag kunde inte ge mig där dock och snackade med Christoffer som också skulle ut dagen efter. Vi slog våra kloka huvuden ihop och dag två var det nya tag men med mindre förväntningar. Vädret har sett perfekt ut med 9 plus efter kalla dagar och ihållande sydvästlig vind i flera dagar. Vattentempen låg på 4.6-5.3 som högst.

20161210_110106_1

Vi letar och hittar några ströfiskar men bestämmer oss för att gambla och utforska ännu mer. Till slut hittar vi en vik där vinden trycker in och den tryckte verkligen säkert 10m/s vid vissa tillfällen. SMHI hade som vanligt lurat oss men denna gången brydde vi oss inte. Gott humör och trevliga samtal fyllde de lugna stunderna då huggperioderna slutat.

Christoffer har de två största fiskarna och jag får en följare med riktigt bred rygg och stor skalle. Jag kan inte svära på att den var över metern ens då alla vi fått varit riktigt tjocka men det var en riktigt bred fisk och lätt dagens största. Vi stannar en stund och får rätt många kontakter och även fisk i båten.

IMG_3013_1Dubbelhugg, varav en Sarkom gädda, krya på dig ;)

Vi låter stället vila och letar vidare. Efter ett tag känner vi hur elmotorn inte orkar flytta oss mot den kraftiga vinden. Lite väntat då batteriet inte var fulladdat. Vi kör tillbaka för att lägga den sista tiden på stället där jag såg den breda fisken.

received_1198437556877472_1

Jag tar en på ca 75 och Christoffer får ett hugg som heter duga! Jag ser hans spö böjas kraftigt framför mig och rycka två ggr. För att sen räta ut sig helt rakt. NEJ! Han tappa den kan det varit samma fisk? Den kändes klart annorlunda än dom andra jag tagit idag sa Christoffer.

received_1198437496877478_1

Vi avslutar dagen efter några sista kast och känner ändå nöjda. 18 gäddor i båten, och 392cm på dom fem största.
SKITFISKE PÅ ER!

20161210_134636_1

Dela artikeln via e-post

0 kommentarer

Annons
AKTUELLT

TROLLING I NYA VATTEN

Inlägg av: Paul Larsson Inför helgen hade jag fått ihop ett fiske med Patrik Persson från Team Rispect i en ny sjö. Med massor av optimism gav i oss ut och hoppades på att dra några gröna krokodiler. Vi börjar med att kasta vid en fin kant men flyttar oss ganska snabbt vidare. Till vår

BORTA MED VINDEN!

Inlägg av: Paul Larsson Efter senaste fisket med snö, snöblandat regn och ännu mer regn hoppades vi på lite bättre förutsättningar denna gången. Enligt klart.se skulle vi få sydvästliga vindar och 6-8 m/s vilket kändes bra även lite kallare skulle det bli vilket vi tänkte kunde vara bra och förhoppningsvis avbryta leken lite. Med medvind

PÅSKAGRISEN! #PB

Inlägg av: Tobias Johansson Efter att påskäggen blivit hittade och påsksillen uppäten, vad passar bättre än att åka ut och leta lite påskgädda. Vi hade egentligen inga större förhoppningar då det varit ett riktigt kallras, kvicksilvret visade minus, strålande sol och total stiltje. Förutsättningar för en trevligt naturupplevelse, men inte för något bra fiske trodde

Hemliga sjön

Inlägget skrivet av: Thomas Magneklint Ny dag, nya möjligheter. Jag och Daniel bestämde oss denna lördag att testa en sjö vi fått tillstånd att fiska i av markägaren. Suget efter att dra upp ett monster var stort. Sjön har levererat ett antal stora gäddor under åren och eftersom ingen fiskar mer än markägaren så såg

Jerk vs Fly i Karlskrona

Karlskrona 24-25 mars! Martin med dagens första gädda på fluga. Martin med en fin gädda tagen på en svart fluga. Svarta flugor fungerade utmärkt denna dag! Solen stod på denna dag… tipset: glöm ej solglasögon:) Christian med en fin gädda tagen på Buster Jerk skitmörten Första dagen vann Fly med 18-16. Andra dagen så visste

7:A PÅ FÖRSTA KASTET

Inlägg av: Paul Larsson Ny dag med nya möjligheter. Strålande sol och temp på 9 grader lagom vindar Erik och jag var taggade och vi drog med oss det mesta av allt. Spinn, fluga och trolling. Denna gången tar vi en insjö i närheten. Någon meter från båten hugger det till! Någon meter från båten

SMHI i blåsväder!

Inlägg av: Paul Larsson Helgen skulle tillbringas i Blekinge skärgård och förhållandena såg perfekta ut enligt alla väderprognoser. Lite kallt ena natten och lite regn men inget vi inte skulle klara. Första dagen kör jag upp med Martin över dagen. Vi passade på att serva multirullen på vägen upp. Vi behöver inte leta efter vind

FLÖTESTROLLING

Inlägget skrivet av: Thomas Magneklint Tillbaka till en av våra bästa sjöar tillsammans med vår vän Martin ”Met-Martin” Bengtsson. Flötestrolling stod på schemat denna ”fantastiska” fiskedag. Vädret skulle bli väldigt bra, sol med lite vind. Självklart slog vädret om natten innan med några minusgrader :/ Vissa delar av sjön hade is, hur skulle detta påverka fisket??? Superkallt med

SOLOTUR I BLEKINGE

Inlägg av: Paul Larsson Förhållandena såg perfekta ut med ca 6-7 grader och västlig vind hela veckan så jag tar en tur till Blekinge solo! Jag hade ändå nya leksaker jag köpt på sportfiskeshopen.com som skulle hämtas vid Kristianstad så jag får två flugor på smällen. Jag tänker att det måste finnas fler fiskar, så

415cm gädda

Inlägg av: Paul Larsson Efter helgens snöoväder och tröga fiske kunde vi inte låta bli att sticka ut när temperaturen visade 8 grader och västliga vindar. Nere vid hamnen träffar vi på två båtar med bekanta ansikten så jag styrde upp en snabb överenskommelse om en liten big5 tävling. Vi körde och flytta oss några