SVERIGES STARKASTE GÄDDOR?

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson I jakt på de stora å-gäddorna så åkte vi till en å i Blekinge som är mest känd för sitt lax och havsörings-fiske. Men med så mycket god föda så borde det finnas en och annan välgödd slemgurka. På väg ut till första stoppet. Dagen bjöd på mulet, lätt duggregn

FINA FISKAR I BLEKINGE

Inlägg av: Paul Larsson Dag 1 Första dagen bjöd på mycket sol men en del moln, och en vind på V mot SV 6-7 ms. Vi börjar dagen med att leta lite och har ingen kontakt och bara någon enstaka följare fram till lunch. Sen började vi leta på lite mer beprövade ställen. Vi stannar

BORTA MED VINDEN!

Inlägg av: Paul Larsson Efter senaste fisket med snö, snöblandat regn och ännu mer regn hoppades vi på lite bättre förutsättningar denna gången. Enligt klart.se skulle vi få sydvästliga vindar och 6-8 m/s vilket kändes bra även lite kallare skulle det bli vilket vi tänkte kunde vara bra och förhoppningsvis avbryta leken lite. Med medvind

SMHI i blåsväder!

Inlägg av: Paul Larsson Helgen skulle tillbringas i Blekinge skärgård och förhållandena såg perfekta ut enligt alla väderprognoser. Lite kallt ena natten och lite regn men inget vi inte skulle klara. Första dagen kör jag upp med Martin över dagen. Vi passade på att serva multirullen på vägen upp. Vi behöver inte leta efter vind

ÄNTLIGEN LITE ÖPPET VATTEN!

Under två veckors tid hade hela teamet haft stenkoll på väderprognoserna från alla leverantörer ni kan tänka er.. Tillslut hittade vi en lucka i allt snökaos utan -grader och satte oss genast i bilen för lite magiskt förleksfiske i Blekinge. Halvvägs från Skåne blev det SNÖKAOS och ca 5 timmar senare var vi framme hos
REDAKTIONENS VAL

HEADBANGERS I BLEKINGE

Inlägg skrivet av: Paul Larsson Blekinge stod på schemat, tillsammans med Johan Svensson. Massa nya beten, ny rulle, nya ställen och massa av förväntningar hade vi med oss. Jag hade skickat några av Headbangers till Jenzza Lures för custom målning, och är jäkligt nöjd med resultatet! Rekommenderas varmt! Första dagen började trögt och fortsatte som

SKÄRGÅRDEN VÄNTAR!

Inlägg skrivet av: Paul Larsson Nordöstlig vind ca 2-3 m/s ca 16 grader i vattnet mulet till en början. Så såg förhållandena ut och vi var taggade till tänderna. Skitmört och fegis som känns perfekt som komplement mot de andra färgerna. Jag blev imponerad av Christoffers arsenal och variation på jiggar och andra beten jag

BESTEN I SÖLVESBORG!

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson En måndag med fiskemöjligheter och vi valde att köra en dagstur till Sölvesborg, det närmsta stället för att få uppleva Blekinge-fiske för oss skåningar. 5 September FAKTARUTA PLATS Sölvesborg VÄDER 95% sol. 20°C VIND 1-5 m/s NO (3-7) VATTENTEMP Runt 18°C VATTENSTÅND +15 cm FÄRG I HUGGTABELLEN RÖTT!   Efter

KARLSKRONA MED BONIBAITS

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Jag och Bogdan (#bonibaits) var sugna på lite bra gäddfiske igen då Skåne hade varit segt den senaste tiden, och vill man ha bra gäddfiske är Karlskrona oftast ett säkert kort. Planen denna resan var att försöka hitta lite större gäddor, och att fiska lite efter abborre också då vi

BLEKINGE TOUR – DEL 2

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Dag 3 – Karlskrona   Andra heldagen i Karlskrona började med gassande sol, vindstilla och 20+ tidigt på morgonen och det kändes som det kunde bli en tuff dag på sjön. Men ganska snabbt kröp molnen in som tur va, men vinden ville inte komma igång. Paul Larsson mötte upp