Annons

GÄDDA I MELLANDAGARNA

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson

Dag 1:

Direkt får Danne upp en liten gädda på mete.
IMG_3072_1Danne med en väl-frontad snipa ;)

Vi fiskar vidare men gäddorna är inte alls på hugget, flötena vill verkligen inte dippa idag. Vi körde på med spinnfiske också och fick iaf lite kontakt med dom botten-stående gäddorna.

IMG_3075_1Leffe med en mörrum-spinnar-fångad gädda.

IMG_3077_1Tog på en liten jigg från bonibaits med abborre-spö:t, rolig fajt.

Vi fick bara upp fyra gäddor innan vi tröttnade på att frysa i vinden och packade ihop.

Dag 2:
Temperaturen hade rasat neråt och det var minus-grader när vi var på plats och isen hade hunnit lägga sig i delar av sjön. Morgonen bjöd på strålande sol och nästan vindstilla men blåste upp och mulnade på senare på dagen, och avslutades med lite lätt regn.

Vi var lite sena till sjön och var i vattnet 08:45 och mötte upp Martin och Angeliqa, och på en halvtimme hade dom dragit 9 gäddor varav ett nytt PB!

IMG_3084_1Angeliqa med nytt pb, 7.9 kilo.

IMG_3083_1Gäddorna är otroligt tjocka nu på vintern, 7.9 kg men ”bara” 95 cm.

Även Martin hade fått upp en finare gädda.
8.1 kilo fördelat på 98 cm. Man börjar undra vad en 120cm gädda hade vägt här när dom är så pass tjocka.

Så bra start på dagen, men när vi börjar fiska är huggviljan som bortblåst :( Vi får nån lite gädda men det är extremt dåligt med kontakter, nästa gång blir det att se till att inte missa fisket i första solen.

IMG_3081_1En kall dag så är det inte fel med grillning så man kan få upp värmen igen och torka handskar lite granna. Kabanoss och burgare på menyn.

Martin med en flötestrollad gädda på cirka 4 kg.

Våran båt fick bara upp 3 snipor, men Martin & Angeliqa stannade på 12 gäddor med fina toppar på 7.9 och 8.1.
SKITFISKE PÅ ER!

LÄS OCKSÅ

0 kommentarer

Annons
AKTUELLT

DAGS ATT BRYTA ISEN

Inlägget skrivet av: Thomas Magneklint Jag och Martin Bengtsson (vårt senaste tillskott i Team-Vassdrag) aka ”Met-Martin” bestämde oss för att testa isfisket i en väldigt grund sjö (1m djup) efter ett hett tips av en kollega till Martin att det fanns gott om gäddor. Jag hämtade upp Martin kl 06.00 och fortsatte sedan mot sjön.

TJUVFISKE

Inlägg skrivet av: Paul Larsson Tjuvstartade vårfisket och lura med mig Erik från flugfiskarna Trelleborg. Tanken var att ta hans gummibåt och se om någon gädda var hemma. Konceptet blev fly vs headbanger och efter mycket slit svett och tårar lyckades vi komma ut på vattnet. Dagen började med mycket rekande och till vår besvikelse

ISMETE I SKÅNE

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Efter ett tag med minus hade äntligen isen blivit tillräckligt tjock för att våga sig ut och ismeta på den. Jag och Martin begav oss till en sjö som vi vet håller många och även lite stora exemplar av gäddor. Vädret kändes inte som det optimala gäddvädret med 1-2 grader,

GÄDDA I MELLANDAGARNA

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Dag 1: Med ganska milt väder i mellandagarna hoppades vi på att de skånska gäddorna skulle vara aktiva, så vi tog oss till en favoritsjö för lite mete och spinnfiske. Dagen bjöd på mulet väder, 4-5 grader och rätt hård vind, upp till 12-13 i byarna. Direkt får Danne upp

ANNANDAGS-METE

Inlägg skrivet av: Martin Bengtsson Jag och Alex bestämde oss för att skippa utgången på juldagen och fiska på annandagen. Så vi tog hans båt och satte destinationen mot en sjö uppe runt Markaryd trakten som Alex brukar fiska i och innehåller mycket och grov gädda. Idag var det gäddmete som stod på schemat. Klockan

SÖNDAG PÅ SJÖN!

Efter två dagar i Blekinge toppar vi helgen med att lägga ett pass i insjö istället. Morgonen börjar med duggregn men fortfarande ganska så bra temperatur på 7-8 grader. Västlig vind på ca 4-5ms. Enligt både SMHI och dmi skulle regnet avta så vi var hoppfulla. Efter lite fysiskt arbete med att lyfta i klubbens

HEADBANGERS I BLEKINGE

Inlägg skrivet av: Paul Larsson Blekinge stod på schemat, tillsammans med Johan Svensson. Massa nya beten, ny rulle, nya ställen och massa av förväntningar hade vi med oss. Jag hade skickat några av Headbangers till Jenzza Lures för custom målning, och är jäkligt nöjd med resultatet! Rekommenderas varmt! Första dagen började trögt och fortsatte som

GÄDDMETE I ÅN

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Helg och vi hade planerat in ett fiskepass i en favoritsjö i Skåne, men minusgrader dagen innan och isen hade hunnit lägga sig tyvärr :( Så fick bli PLAN B istället och vi drog till en å istället där strömmen förhindrar isbildningen. Prognosen sa 0-1 grader men blev 6-7 istället

HETT GÄDDMETE!

Inlägg skrivet av: Martin Bengtsson Träffade upp en god fiskekompis idag som jag inte fiskat med på länge. Jag kom dit innan så jag sjösatte båten. Vi rodde ut och ankrade upp på mitt favorit ställe. Vid kl 9 stack flötet för första gången. Tyvärr blev det boom där. Någon minut senare så sticker flötet

INTERN BIG5 TÄVLING

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Efter att inte besökt att gammalt favoritvatten på länge så planerade vi in att åka dit och köra en big5 tävling i mindre format. Flest centimeter på de fem längsta gäddorna vinner! Dagen bjöd på 5-7 grader, 7-9 ms (upp till 14 i byarna :|), växlande molnighet och regn på