HETT GÄDDMETE!

Inlägg skrivet av: Martin Bengtsson

Träffade upp en god fiskekompis idag som jag inte fiskat med på länge. Jag kom dit innan så jag sjösatte båten. Vi rodde ut och ankrade upp på mitt favorit ställe. Vid kl 9 stack flötet för första gången. Tyvärr blev det boom där. Någon minut senare så sticker flötet igen och jag sätter mothugget!!

Känns tungt!

Och vi landar en 8.6kg 104 cm lång.

Samtidigt när vi har den i håven så sticker Jörgens flöte. Och han lyckas landa en 4.5 kg.

IMG_2941_1Coolt med 2 fiskar i håven.

Snabba foton och vägning.

IMG_2943_1104:an simmar tillbaka.

Några minuter senare så sticker mitt flöte igen och jag landar en 6.8 kg på ungefär samma ställe.

Bommar en fisk till som gör en lång rusning men lyckas inte kroka den. Sen blir det segt ett tag så vi bestämmer oss för att köra lite flötestrolling. 30 minuter senare så landar vi ytterligare en fisk. Denna fisken kändes betydligt större då den gjorde en del fina rusningar. Så trodde detta var en 10+ fisk. Men det visade sig vara en urstark 6.6 kg.

Sen blev det dött och vi hade inte ett enda hugg fram till kl 15:00. Då hade vi tagit oss tillbaka på samma ställe som vi började på. Då stack Jörgens flöte! Såg ut att vara en fin fisk runt 5 kilo. Men den lossnade. Sen fick 2 snipor precis innan det blev mörkt.

Totalt 6 st landade, med vikter: 8.6, 6.8, 6.6, 4.5, och 2st på cirka 2-3 kilo.
SKITFISKE PÅ ER!

AKTUELLT

4 METERSFISKAR PÅ SAMMA FISKETUR!

Inlägget skrivet av: Martin Bengtsson & Thomas Magneklint Efter Norgeresan så var det äntligen dags för första gäddpasset för hösten. Nu har vi har filat på detaljerna denna fisketur med nya stingertackel och nyinköpta flöten och en massa taktik hur vi ska göra för att locka lite större fiskar denna gång. FAKTARUTA PLATS Insjö i

HÄLLEFLUNDRA I NORGE!

Inlägg skrivet av: Martin Bengtsson Min arbetskamrat Jerry frågade mig i vintras om jag ville hänga med till Havöysund i Norge för att fiska hälleflundra. Soluppgång över den underbart vackra Norska naturen! Efter många timmars planering med mat och tackel-kvällar så bar det äntligen iväg. Vi skulle vara 4 st i samma båt och stuga.

BLEKINGE GÄDDFESTIVAL 2017

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson En av årets höjdpunkter när det gäller gäddtävlingar är Blekinge Gäddfestival som gick av stapeln för 20:e gången nu i helgen och självklart var Team Vassdrag på plats i år också! Tävlingen gick på helgen, men Paul åkte upp till Karlskrona redan på onsdag och började reka ställen, men rapporterna

SILL & TORSK PÅ SCHEMAT

Inlägg av: Paul Larsson För första gången på evigheter skulle jag få åka ut och faktiskt behålla lite fisk. Sill och torsk med MSK på Amigo stod på schemat och jag tog med min son Lucas (3) för första gången på turbåt. Ganska snart har även vi sill på. Stora fina sillar gillade mina häcklor.

VINNARNA I SOMMARGÄDDAN2017 ÄR KORADE!

Det har varit galet spännande att följa Sommargäddan2017 #THEBIG5! Åter igen tog pågarna från Arjeplog och ACWA fishing hem förstapriset.. Denna gången med hela 589!!!cm STORT GRATTIS! Placering: 4. Team Argos Active – 569 cm 5. Blå Båt – 562 cm 6. Team FF – 561 cm 7. The Love Boat – 560 cm 8.

ÅSKA VID ÅN!

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Sen ett tag tillbaka hade vi planerat en tripp till en å i Blekinge som vi besökte tidigare i sommar. Hade vi vetat hur vädret skulle bli så hade vi nog skippat dock … Dag 1 Vädret tidigare i veckan var ingen höjdare med ordentligt med åska och regn, och

SIBBOFJÄRDEN DEL 2/2 (TVÅ PB I BÅTEN)

Kära vänner… Som förgående inlägg förtäljer var gäddfisket i Sibbo magiskt.. Då det finns en krönt drottning som regelbundet doppar sina beten i vattnet i jakten på gösen ville vi inte vara sämre! Tanken på att bli GÖSKUNG var oemotståndligt trots att den i realiteten var väldigt långt borta (vi är ju inte gösfiskare direkt).

SIBBOFJÄRDEN! DEL 1/2

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Då är man nyss hemkommen från Sibbofjärden strax norr om Nyköping, och det har varit en fisketripp man kommer att minnas! Sibbos båtar. Vår hyrbåt var en Starcraft med 15hästars och ekolod, funkade utmärkt för våra behov, och trots att vi hade med gott om packning fick tre pers plats.

SVERIGES STARKASTE GÄDDOR?

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson I jakt på de stora å-gäddorna så åkte vi till en å i Blekinge som är mest känd för sitt lax och havsörings-fiske. Men med så mycket god föda så borde det finnas en och annan välgödd slemgurka. På väg ut till första stoppet. Dagen bjöd på mulet, lätt duggregn

MIDSOMMARGÄDDA

Inlägg av: Paul Larsson Midsommarfirande med fiske på schemat. Väderleksrapport om växlande moln med risk för regn. Vind på 8 ms. Vilket visade sig bli rejäla byvindar från stund till stund. Jag börjar med att kasta längst en vasskant med ett djup på 1.5 m utanför. Det dröjer ett tag men inne på 0.8 m