VASSDRAG VS STORE DAMM

I många år har vi hört snacket om den beryktade STORE DAMM utanför Perstorp!
Prisklassen är lite över det vanliga, men vad gör man inte för att komma i lite go stämning inför helgen. Då jag och min kära kollega Robban driver eget bolag valde vi förra Fredagen att förlägga vår AW redan från kl 08.00 på morgonen i just STORE DAMM.

Förhoppningarna var såklart enorma!

Vi mötte upp Mats som skulle sjösätta vår hyrbåt åt oss och han guidade oss igenom skogen för att  hitta rätt, förstår att det inte finns några tjuvfiskare i sjön då det var rätt klurigt att ta sig dit.

Redan vid första anblick luktade det gädda långa vägar..
Det tog inte mer än ett kast så satte jag ribban för dagen, på en av Bonis hemmagjorda jiggar, färgen som vi hört ska leverera i dammen var koppar så det fick bli en jigg i någorlunda kopparaktig färg.IMG_1575

Andra kastet och BOOOM där satt en till på kroken.. Sjukt utbrast vi båda och fortsatte vårt fiske.IMG_1576
Det dröjde inte länge innan Robban också fick en snipa på kroken, hon valde att sluka en Salmo slider i mörka färger, liknande en urtvättad abborre ;)IMG_1578
När det väl släppte för Robban så fanns det inget slut, han håvade upp den ena gäddan efter den andra. Alla med sin favorit Salmo slider!IMG_1589Det var ingen större storlek på fiskarna, men just denna dagen passade det oss perfekt med mängdfiske :)IMG_1620
Dom magiska gäddorna i Store Damm är helt guldiga i färgen, sjukt fina!IMG_1574
Här ser ni en bild på Robbans Salmo Slider som var bästa draget för dagen!IMG_1587
Dagens största firre den nöp Robban med såklart, ca 3.5 kg IMG_1584
Här har vi min största firre för dagen :)20151016_161802_resized
Det bästa med dagen var att det spelade nästan ingen roll vilket drag man hängde på, gäddorna var som tokiga och bet verkligen på allt! Här ser ni en gädda tagen på Mc Pike i färgen fire tiger.IMG_1597
Ett annat nytt drag som levererade denna gången var en jerk med en super lång tail, syns inte bra på bilden men kul när nytt levererar :)IMG_1593Denna klassikern som vi fick under blekinge gäddfestival 2014 levererade också :)

20151016_121318_resizedÄven en liten gädda blir stor en vacker dag!!20151016_155643_resizedZooolander pike!!20151016_155648_resized

Sammanfattningsvis hade vi den bästa AWN på mycket länge med mängder av fisk i båten! Hit ska vi igen!!
Skitfiske på er!

AKTUELLT

EKOLODSKURS MED BO HALL

Jag hade hört mycket om Bo Halls kurs men viste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Dag 1 började vi med att äta rökt lax på Björks – Ringsjön och sedan fick vi gå rundan och kolla av vad folk hade för grejer o vad man fiskade mest efter.Ja mitt svar var rätt enkelt

CAMP MAYFLY

Inlägg av Martin Bengtsson Då var det dags igen för höstens regnbågsfiske. Varje vår och höst är vi ett gäng som åker och fiskar regnbåge på Camp Mayfly. Mayfly består av fyra st camper som ser lite olika ut. Denna gången skulle vi till Röena strax norr om Osby för första gången. Jag in action.

GRÖNA KANNIBALER I KYLIGA VATTEN

Inlägg av Paul Larsson En halvdag inplanerad och som vanligt är vi taggade till öronen. Så taggade att vi kör ifrån en beteshink på land. Vädret hade varit ganska ostadigt de senaste dagarna med växlande regn dagen innan och endast 6-8 grader. Denna dagen såg vi däremot inte ett moln på himlen och det var

GLUPSKA SKOGSGURKOR

Hej alla glada! Åter igen begav jag mig tillsammas med min kära vän & legend Martin till de djupaste skogarna i jakten på sjömonstret aka gammelgäddan aka slemgurkan :) Vi har lärt oss att klocka gäddorna i våra favvosjöar och därför är det viktigt viktigt att vara i tid. kl 07.36 ringer gammelgäddans matklocka, det vill

MONSTERJAKT I STORE (DAMN)

Traditionsenligt var det dags för mig och Martin att styra skutan till Store Damm i Perstorp för att prova lyckan. Gäddor som skimrar i guld och en fantastisk miljö är vad som lockar oss dit en gång per år. Vi möttes upp på en mörk kuslig väg och satte riktning mot gammelgäddan! Dagens första gädda

4 METERSFISKAR PÅ SAMMA FISKETUR!

Inlägget skrivet av: Martin Bengtsson & Thomas Magneklint Efter Norgeresan så var det äntligen dags för första gäddpasset för hösten. Nu har vi har filat på detaljerna denna fisketur med nya stingertackel och nyinköpta flöten och en massa taktik hur vi ska göra för att locka lite större fiskar denna gång. FAKTARUTA PLATS Insjö i

HÄLLEFLUNDRA I NORGE!

Inlägg skrivet av: Martin Bengtsson Min arbetskamrat Jerry frågade mig i vintras om jag ville hänga med till Havöysund i Norge för att fiska hälleflundra. Soluppgång över den underbart vackra Norska naturen! Efter många timmars planering med mat och tackel-kvällar så bar det äntligen iväg. Vi skulle vara 4 st i samma båt och stuga.

BLEKINGE GÄDDFESTIVAL 2017

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson En av årets höjdpunkter när det gäller gäddtävlingar är Blekinge Gäddfestival som gick av stapeln för 20:e gången nu i helgen och självklart var Team Vassdrag på plats i år också! Tävlingen gick på helgen, men Paul åkte upp till Karlskrona redan på onsdag och började reka ställen, men rapporterna

SILL & TORSK PÅ SCHEMAT

Inlägg av: Paul Larsson För första gången på evigheter skulle jag få åka ut och faktiskt behålla lite fisk. Sill och torsk med MSK på Amigo stod på schemat och jag tog med min son Lucas (3) för första gången på turbåt. Ganska snart har även vi sill på. Stora fina sillar gillade mina häcklor.

VINNARNA I SOMMARGÄDDAN2017 ÄR KORADE!

Det har varit galet spännande att följa Sommargäddan2017 #THEBIG5! Åter igen tog pågarna från Arjeplog och ACWA fishing hem förstapriset.. Denna gången med hela 589!!!cm STORT GRATTIS! Placering: 4. Team Argos Active – 569 cm 5. Blå Båt – 562 cm 6. Team FF – 561 cm 7. The Love Boat – 560 cm 8.