VASSDRAG VS STORE DAMM

I många år har vi hört snacket om den beryktade STORE DAMM utanför Perstorp!
Prisklassen är lite över det vanliga, men vad gör man inte för att komma i lite go stämning inför helgen. Då jag och min kära kollega Robban driver eget bolag valde vi förra Fredagen att förlägga vår AW redan från kl 08.00 på morgonen i just STORE DAMM.

Förhoppningarna var såklart enorma!

Vi mötte upp Mats som skulle sjösätta vår hyrbåt åt oss och han guidade oss igenom skogen för att  hitta rätt, förstår att det inte finns några tjuvfiskare i sjön då det var rätt klurigt att ta sig dit.

Redan vid första anblick luktade det gädda långa vägar..
Det tog inte mer än ett kast så satte jag ribban för dagen, på en av Bonis hemmagjorda jiggar, färgen som vi hört ska leverera i dammen var koppar så det fick bli en jigg i någorlunda kopparaktig färg.IMG_1575

Andra kastet och BOOOM där satt en till på kroken.. Sjukt utbrast vi båda och fortsatte vårt fiske.IMG_1576
Det dröjde inte länge innan Robban också fick en snipa på kroken, hon valde att sluka en Salmo slider i mörka färger, liknande en urtvättad abborre ;)IMG_1578
När det väl släppte för Robban så fanns det inget slut, han håvade upp den ena gäddan efter den andra. Alla med sin favorit Salmo slider!IMG_1589Det var ingen större storlek på fiskarna, men just denna dagen passade det oss perfekt med mängdfiske :)IMG_1620
Dom magiska gäddorna i Store Damm är helt guldiga i färgen, sjukt fina!IMG_1574
Här ser ni en bild på Robbans Salmo Slider som var bästa draget för dagen!IMG_1587
Dagens största firre den nöp Robban med såklart, ca 3.5 kg IMG_1584
Här har vi min största firre för dagen :)20151016_161802_resized
Det bästa med dagen var att det spelade nästan ingen roll vilket drag man hängde på, gäddorna var som tokiga och bet verkligen på allt! Här ser ni en gädda tagen på Mc Pike i färgen fire tiger.IMG_1597
Ett annat nytt drag som levererade denna gången var en jerk med en super lång tail, syns inte bra på bilden men kul när nytt levererar :)IMG_1593Denna klassikern som vi fick under blekinge gäddfestival 2014 levererade också :)

20151016_121318_resizedÄven en liten gädda blir stor en vacker dag!!20151016_155643_resizedZooolander pike!!20151016_155648_resized

Sammanfattningsvis hade vi den bästa AWN på mycket länge med mängder av fisk i båten! Hit ska vi igen!!
Skitfiske på er!

AKTUELLT

CAMP MAYFLY NORREFORS

Inlägg av Martin Bengtsson. Äntligen var det dags för vårens regnbågsfiske i Norrefors (Blekinge). Lite paus från gäddfisket. Vi fiskar 18:00-22:00. Sen nästa dag 06:00-14:00. Underbar kväll Redan i mitt andra kast drar jag på en pigg regnbåge. Jag lyckades ta 7 st regnbågar sammanlagt. Trögt fiske för många tyvärr. Vi hade många fiskar som

SPORTFISHMASTERS KVAL I KARLSKRONA

Två dagars fiske och kval till Sportfishmasters stod på schemat förra helgen. Stålande sol och svag vind gjorde fisket tufft.. Men VASSDRAG TEAM 1 + 2 lyckades ta sig vidare till semi. Extra eloge till Vassdrag team 2 som fiskade som några riktiga kungar dag 2. Samlingen utanför Scandic i Karlskrona och många kända ansikten

JAKTEN PÅ TEMPERATUREN!

Inlägg av Tobias Johansson. Med påskäggen uppätna så var vi sugna på lite gäddfiske i Blekinge, då vi blivit blåsta på det för några veckor sen p.ga av att isen fortfarande låg kvar, men nu hade den äntligen försvunnit och vi hoppades på att hitta lite hungriga gäddor! Nya teamjackorna på! Över påskhelgen var det

ISMETE I SKÅNE IGEN…

Inlägg av Martin Bengtsson. Ännu en helg hade vi hållbar is i Skåne. Har varit en del plusgrader i veckan så vi vågade inte ta samma sjö som sist pga dålig is redan då. Idag skulle vi till en sjö i norra delarna av Skåne, en sjö som Micke har fiskat mycket i som ung.

ISFISKE I SKÅNE!

Inlägg av Martin Bengtsson. Efter helgens isfiske på Sibbofjärden var det åter dags för för att testa Isfisket i Skåne. Pratade ihop mig med Micke från Mad pikers om att testa hans hemmavatten som han aldrig hade testat att isfiska på. Mötte upp Micke och hans familj nere vid sjön. Micke hade planerat att vi

ISMETE PÅ SIBBOFJÄRDEN!

Inlägg av Tobias Johansson I somras var vi på Sibbofjärden, ett av Sveriges bästa gäddvatten, och hade en väldigt bra upplevelse. Så när möjligheten dök upp för att boka in en helge ismete på Sibbo, så kunde vi inte låta bli. Fisket på Sibbo går vi Big Fish Sweden, och vi bokade in oss där

ÄNTLIGEN ISFISKE!!

Inlägg av Martin Bengtsson. Äntligen kom vintern till södra delarna utav landet. Har följt väderprognoserna slaviskt hela veckan. Tog kontakt med mina goda vänner från Mad Pikers och fråga om de var sugna på lite isfiske efter gädda. Självklart var dom det! Målet var en sjö i södra Småland. En sjö som jag och Thomas

ÅRETS FÖRSTA BORRPASS!

Inlägg av Paul Larsson En halvdag fiske var inplanerat och denna gången kunde Krille följa med som fiskar typ en gång per år. Väderleksrapporten visade sjunkande temp till 2-3 grader och regn men vi sket i det faktum att vi egentligen borde stanna hemma, fiskesuget var för stort. Vi tänkte rikta fisket efter abborre. Fisket

ANNANDAGS GÄDDA

Inlägg av Martin Bengtsson Då var det återigen dax för årets traditionella annandags fiske med Alex från Mad pikers. Förra året hade vi en topp 3 i båten på 7.3kg 7.9kg 10.9kg och 24 st landade, så förhoppningarna var på topp. Återigen var det samma sjö i Markaryd som gällde. Och det kunde inte börja

STORBORRE I MELLANDAGARNA

Inlägg av Tobias Johansson Efter att värsta sillkoman lagt sig efter julen, så drog jag, Thomas, Paul och Boni (#bonibaits) ut på ett pass efter abborre i ett vatten där vi vet det går riktigt fina abborre. Vi hade förhoppningar om att iaf någon skulle kunna bättre på sitt PB. Förutsättningarna var sådär dock …