ÅRETS FÖRSTA BORRPASS!

Inlägg av Paul Larsson

En halvdag fiske var inplanerat och denna gången kunde Krille följa med som fiskar typ en gång per år. Väderleksrapporten visade sjunkande temp till 2-3 grader och regn men vi sket i det faktum att vi egentligen borde stanna hemma, fiskesuget var för stort.

Vi tänkte rikta fisket efter abborre. Fisket börjar ganska bra med kontakter direkt men inget som vill stanna på och det blev inte långvarigt. Vädret skiftade från lätt regn till moln och sedan tom några solstrålar som leta sig genom molntäcket för att sen börja regna igen.

Till slut hör jag Krille skrika till och jag springer bort till honom. Vi tar upp den och ser att det är en skaplig fisk. En snabb vägning och sen tillbaka i vattnet. Jo just det ett halvtaskigt foto måste vi ta kom vi på.

Abborre på 970g blir därmed nytt pb för Krille.

Vi fortsätter fiska och till slut har jag på en lite bättre borre trodde jag. Oj den måste vara i närheten av mitt pb på 2 kg för den är riktigt tung. Och jo jag hade rätt i en sak tung var den men inte var det en abborre.

Sån inbiten gäddfiskare som man är så lyckas man att hitta gäddan när man har abborregrejer.

Vi vägde aldrig gäddan men fisk är fisk. En bra stund senare har Krille på en igen. Jag frågar honom om det är abborre. Det visste han inte men han trodde det. Och vilken abborre det visade sig vara!

1170g och ännu ett pb för Krille.

Tyvärr hade vi inte så många timmar till vårt förfogande då jag skulle jobba så vi fick nöja oss med dessa fiskarna och längtar till nästa tur där det garanterat blir fiske efter gädda så fort vädret är lite bättre. SKITFISKE PÅ ER!

AKTUELLT

Första flötestrolling passet

Inlägg av: Martin Bengtsson Äntligen är hösten här och min mete säsong drar igång på allvar. Ser på morgonen att Danne har skrivit till mig. Tyvärr så hade han insjuknat under natten. Skickade till min polare Christian men han var tyvärr uppbokad. Så jag stack ut själv. Hade väldigt segt fiske första timmen. Men sen

Inför Sportfish Masters

Inlägg av: Martin Bengtsson Jag och min team-kamrat Christian bestämde oss för att ta 2 dagar inför Sportfish Masters i Blekinge förra helgen. Hade fått en hel del rapporter att fisket är hett där nu. Tyvärr kunde inte Thomas vår tredje lagkamrat och kapten följa med. Dag 1 Första dagen blåste det en hel del.

Pike Rumble – Hösten 2018

Inlägg av Martin Bengtsson. Jag Micke och Alex från MAD PIKERS hade snackat länge om att vi skulle köra en tävling tillsammans. Så hittade vi Pike Rumble uppe vid Valdemarsvik. Morgonmötet. Förberedelserna är i full gång. Väntan på starten… (Gryts varv och hotell i bakgrunden) Taggade Skåne pågar! Vi anländer till viken vi ska fiska

EVELINAS 10+ARE!

Inlägg av Paul Larsson. Efter mitt senaste pass med 4 st 100cm och en 10a tog jag med barnen på en tur i det fina vädret. 19.7 grader i vattnet och strålande sol. 0-0.5 ms sydöstlig vind fram till 15 tiden sen började det fläkta ca 2 ms. Vi letar fisken där jag fiskade sist

EPISK SOMMAR TROLLING! 10+

Inlägg av Paul Larsson. Vädret var 0-1 ms Östlig vind och 95% sol. Fram till 11 hade jag inte haft ett hugg och testat Westin rapala m.m. på olika djup och i olika färger. Regnet hade bara blött ner rutan när jag körde på morgonen men blev inte mycket mer än så. Vattentemperaturen på 18

Sommarstör i DK!

Inlägg av Tobias Johansson Jag, Thomas och Paul drog till Poppels (http://www.poppel.dk/) för att fiska stör. Även fast det inte var 30 grader längre så var det ändå väldigt varm, tror det visa 27-28 grader. Vattentemperaturer i dammen måste varit 26-27 grader också. Dammen Vi är på plats kl 08:00 på morgonen, och det är

Ett äventyr till Arjeplog

Inlägg av Paul Larsson. Semestern är här och Arjeplog är första fisketuren på väldigt länge för mig. Jag får med mig Krille och hans bror som egentligen inte fiskar så ofta. Husbilen hyrd och båt fixad av Niklas som lånade ut deras mot att vi tog med oss deras nya scandica 400 från Ullared. Resan

Sommarfiske i Blekinge

Sommarfiske i Blekinge Jag, Micke och Alex från Mad Pikers bestämde oss för att köra lite sommarfiske i Blekinge. Förhållandena var verkligen inte optimala. Strålande sol och mellan 25-30 grader i luften och 23-26 grader i vattnet. Vi hittar fisken nästan omgående. Eller rättare sagt Alex hittar dem med andra ord. Alex första! Han hinner

Störfiske i Danmark

Inlägget skrivet av Thomas Magneklint: Tre fiskare taggade till tänderna tog turen över sundet till vårt grannland Danmark för att testa lyckan i Poppelsjön. Störfiske stod på schemat! Tog inte lång tid innan vår kära vän Boni @bonibaits tog en fin Stör. Här är jag med min största för dagen. Kampen med störarna är en

Nytt PB på fluga

Inlägg av Martin Bengtsson. Jag och Micke från Mad Pikers bestämde oss för att ta ett grynings pass i Blekinge. Vi la i båten 03:30. På väg ut till första stället. Micke har 2 hugg och jag har ett par följare nästan omgående på första driften. Andra driften får Micke på en urstark gädda på