Farsdags fiske

Inlägg av: Martin Bengtsson Jag, pappa och min son Liam bestämde oss för att köra lite farsdags fiske. Dagen innan så övade Liam på lite kastning i trädgården. Blivande storfiskare Tanken var att köra mete samtidigt som Liam får stå och kasta lite. Tidigt är vi på plats vid soluppgången. Dröjer ungefär en 45 min

Första flötestrolling passet

Inlägg av: Martin Bengtsson Äntligen är hösten här och min mete säsong drar igång på allvar. Ser på morgonen att Danne har skrivit till mig. Tyvärr så hade han insjuknat under natten. Skickade till min polare Christian men han var tyvärr uppbokad. Så jag stack ut själv. Hade väldigt segt fiske första timmen. Men sen

EVELINAS 10+ARE!

Inlägg av Paul Larsson. Efter mitt senaste pass med 4 st 100cm och en 10a tog jag med barnen på en tur i det fina vädret. 19.7 grader i vattnet och strålande sol. 0-0.5 ms sydöstlig vind fram till 15 tiden sen började det fläkta ca 2 ms. Vi letar fisken där jag fiskade sist

EPISK SOMMAR TROLLING! 10+

Inlägg av Paul Larsson. Vädret var 0-1 ms Östlig vind och 95% sol. Fram till 11 hade jag inte haft ett hugg och testat Westin rapala m.m. på olika djup och i olika färger. Regnet hade bara blött ner rutan när jag körde på morgonen men blev inte mycket mer än så. Vattentemperaturen på 18

TROLLING I SKÅNE!

Åska vid Malmö och tryckande värme innan känns sådär men planerat fiske går ju inte avboka. Vindar på 4- 5ms och lite grumlighet i vattnet. 18.7 grader i vattnet. På kvällen i delen av sjön där det var lä. Trolling och test av björns nya spöhållare stod på schemat. Björn får ut sina och jag
REDAKTIONENS VAL

ISMETE I SKÅNE IGEN…

Inlägg av Martin Bengtsson. Ännu en helg hade vi hållbar is i Skåne. Har varit en del plusgrader i veckan så vi vågade inte ta samma sjö som sist pga dålig is redan då. Idag skulle vi till en sjö i norra delarna av Skåne, en sjö som Micke har fiskat mycket i som ung.

ISFISKE I SKÅNE!

Inlägg av Martin Bengtsson. Efter helgens isfiske på Sibbofjärden var det åter dags för för att testa Isfisket i Skåne. Pratade ihop mig med Micke från Mad pikers om att testa hans hemmavatten som han aldrig hade testat att isfiska på. Mötte upp Micke och hans familj nere vid sjön. Micke hade planerat att vi

ÅRETS FÖRSTA BORRPASS!

Inlägg av Paul Larsson En halvdag fiske var inplanerat och denna gången kunde Krille följa med som fiskar typ en gång per år. Väderleksrapporten visade sjunkande temp till 2-3 grader och regn men vi sket i det faktum att vi egentligen borde stanna hemma, fiskesuget var för stort. Vi tänkte rikta fisket efter abborre. Fisket

ANNANDAGS GÄDDA

Inlägg av Martin Bengtsson Då var det återigen dax för årets traditionella annandags fiske med Alex från Mad pikers. Förra året hade vi en topp 3 i båten på 7.3kg 7.9kg 10.9kg och 24 st landade, så förhoppningarna var på topp. Återigen var det samma sjö i Markaryd som gällde. Och det kunde inte börja

STORBORRE I MELLANDAGARNA

Inlägg av Tobias Johansson Efter att värsta sillkoman lagt sig efter julen, så drog jag, Thomas, Paul och Boni (#bonibaits) ut på ett pass efter abborre i ett vatten där vi vet det går riktigt fina abborre. Vi hade förhoppningar om att iaf någon skulle kunna bättre på sitt PB. Förutsättningarna var sådär dock …