FISKE I BOREN!

Inlägg av: Paul Larsson Med kristallklart vatten, växlande molnighet och ca 4 m/s vind, så kändes det riktigt hett. Sidescan visar att det finns växtlighet nere på 6 m djup och vi börjar fiska på djup mellan 4 -6 m. Första dagen testar vi beten och märker att hybrida k3 holo abborre funkar riktigt bra

KVÄLLSPASS MED TROLLING

Inlägg av: Paul Larsson Jag och Martin bokade ett kvällspass, 4 ms västlig vind och strålande sol hela kvällen. 12.5 grader i vattnet. Vi började med att trolla med lite olika beten på lite olika djup över ett grund där Martin lyckas få en fin abborre på ca 800-900 gram på en Rapala Taildancer. Efter

EVELINAS 10+ARE!

Inlägg av Paul Larsson. Efter mitt senaste pass med 4 st 100cm och en 10a tog jag med barnen på en tur i det fina vädret. 19.7 grader i vattnet och strålande sol. 0-0.5 ms sydöstlig vind fram till 15 tiden sen började det fläkta ca 2 ms. Vi letar fisken där jag fiskade sist

EPISK SOMMAR TROLLING! 10+

Inlägg av Paul Larsson. Vädret var 0-1 ms Östlig vind och 95% sol. Fram till 11 hade jag inte haft ett hugg och testat Westin rapala m.m. på olika djup och i olika färger. Regnet hade bara blött ner rutan när jag körde på morgonen men blev inte mycket mer än så. Vattentemperaturen på 18

Sommarfiske i Blekinge

Sommarfiske i Blekinge Jag, Micke och Alex från Mad Pikers bestämde oss för att köra lite sommarfiske i Blekinge. Förhållandena var verkligen inte optimala. Strålande sol och mellan 25-30 grader i luften och 23-26 grader i vattnet. Vi hittar fisken nästan omgående. Eller rättare sagt Alex hittar dem med andra ord. Alex första! Han hinner
REDAKTIONENS VAL

Störfiske i Danmark

Inlägget skrivet av Thomas Magneklint: Tre fiskare taggade till tänderna tog turen över sundet till vårt grannland Danmark för att testa lyckan i Poppelsjön. Störfiske stod på schemat! Tog inte lång tid innan vår kära vän Boni @bonibaits tog en fin Stör. Här är jag med min största för dagen. Kampen med störarna är en

TROLLING I SKÅNE!

Åska vid Malmö och tryckande värme innan känns sådär men planerat fiske går ju inte avboka. Vindar på 4- 5ms och lite grumlighet i vattnet. 18.7 grader i vattnet. På kvällen i delen av sjön där det var lä. Trolling och test av björns nya spöhållare stod på schemat. Björn får ut sina och jag

CAMP MAYFLY NORREFORS

Inlägg av Martin Bengtsson. Äntligen var det dags för vårens regnbågsfiske i Norrefors (Blekinge). Lite paus från gäddfisket. Vi fiskar 18:00-22:00. Sen nästa dag 06:00-14:00. Underbar kväll Redan i mitt andra kast drar jag på en pigg regnbåge. Jag lyckades ta 7 st regnbågar sammanlagt. Trögt fiske för många tyvärr. Vi hade många fiskar som

SVERIGES STARKASTE GÄDDOR?

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson I jakt på de stora å-gäddorna så åkte vi till en å i Blekinge som är mest känd för sitt lax och havsörings-fiske. Men med så mycket god föda så borde det finnas en och annan välgödd slemgurka. Jag, Thomas och Boni laddade inför dagens bravader. På väg ut till

MIDSOMMARGÄDDA

Inlägg av: Paul Larsson Midsommarfirande med fiske på schemat. Väderleksrapport om växlande moln med risk för regn. Vind på 8 ms. Vilket visade sig bli rejäla byvindar från stund till stund. Jag börjar med att kasta längst en vasskant med ett djup på 1.5 m utanför. Det dröjer ett tag men inne på 0.8 m