KVÄLLSPASS MED TROLLING

Inlägg av: Paul Larsson Jag och Martin bokade ett kvällspass, 4 ms västlig vind och strålande sol hela kvällen. 12.5 grader i vattnet. Vi började med att trolla med lite olika beten på lite olika djup över ett grund där Martin lyckas få en fin abborre på ca 800-900 gram på en Rapala Taildancer. Efter

PÅSKFISKE

Inlägg av: Paul Larsson Jag och Björn tar en tur i nya sjön. 11 grader i vattnet och 16 i luften och när det är vindstilla känns det som 20 vi gillar men gäddorna tycker kanske inte likadant. Fullmåne under natten. Vi börjar trolla o det börjar väldigt trögt,ingen aktivitet på nästan hela första timmen

Trolling i ny sjö.

Inlägg av: Paul Larsson Jag och Björn har rekat och varit lite nyfikna på en sjö som låg inte allt för blodigt långt ifrån oss. Väderleksrapport på 9-12 grader och strålande sol, 2.7 grader i vattnet på morgonen. Första värmen för i år. Vi börjar trolla och efter en halvtimme nämner jag att vi kan

Första flötestrolling passet

Inlägg av: Martin Bengtsson Äntligen är hösten här och min mete säsong drar igång på allvar. Ser på morgonen att Danne har skrivit till mig. Tyvärr så hade han insjuknat under natten. Skickade till min polare Christian men han var tyvärr uppbokad. Så jag stack ut själv. Hade väldigt segt fiske första timmen. Men sen

EVELINAS 10+ARE!

Inlägg av Paul Larsson. Efter mitt senaste pass med 4 st 100cm och en 10a tog jag med barnen på en tur i det fina vädret. 19.7 grader i vattnet och strålande sol. 0-0.5 ms sydöstlig vind fram till 15 tiden sen började det fläkta ca 2 ms. Vi letar fisken där jag fiskade sist
REDAKTIONENS VAL

EPISK SOMMAR TROLLING! 10+

Inlägg av Paul Larsson. Vädret var 0-1 ms Östlig vind och 95% sol. Fram till 11 hade jag inte haft ett hugg och testat Westin rapala m.m. på olika djup och i olika färger. Regnet hade bara blött ner rutan när jag körde på morgonen men blev inte mycket mer än så. Vattentemperaturen på 18

TROLLING I SKÅNE!

Åska vid Malmö och tryckande värme innan känns sådär men planerat fiske går ju inte avboka. Vindar på 4- 5ms och lite grumlighet i vattnet. 18.7 grader i vattnet. På kvällen i delen av sjön där det var lä. Trolling och test av björns nya spöhållare stod på schemat. Björn får ut sina och jag

SIBBOFJÄRDEN! DEL 1/2

Inlägg skrivet av: Tobias Johansson Då är man nyss hemkommen från Sibbofjärden strax norr om Nyköping, och det har varit en fisketripp man kommer att minnas! Vassdrag på plats på Lake Sibbo! Vi hade haft tanken ett tag att testa Sibbo, som arrenderas av bigfishsweden.com, då vi sett och hört bra rapporter därifrån, och nu

MIDSOMMARGÄDDA

Inlägg av: Paul Larsson Midsommarfirande med fiske på schemat. Väderleksrapport om växlande moln med risk för regn. Vind på 8 ms. Vilket visade sig bli rejäla byvindar från stund till stund. Jag börjar med att kasta längst en vasskant med ett djup på 1.5 m utanför. Det dröjer ett tag men inne på 0.8 m

7:A PÅ FÖRSTA KASTET

Inlägg av: Paul Larsson Ny dag med nya möjligheter. Strålande sol och temp på 9 grader lagom vindar Erik och jag var taggade och vi drog med oss det mesta av allt. Spinn, fluga och trolling. Denna gången tar vi en insjö i närheten. På plats vid soluppgången! Efter att vi sjösatt och fyllt båten