FLÖTESTROLLING FÖR HELA SLANTEN

Hej hopp alla glada och välkomna till 2015, fiskeåret då sjömonstret ska UPP utan tvivel!
Vi har fått in massa information av folk som drar stora gäddor som bara den via mete och det är precis vad vi tänkte ägna oss åt i helgen.
Mete efter monsterfiskar då alltså.

Det är mycket som ska stämma men vi ska göra vårt bästa och förhoppningsvis är vi visare och kan komma med lite tips till våra fiskebröder redan nästa vecka :)

SKITFISKE PÅ ER!

AKTUELLT

Inför Sportfish Masters

Inlägg av: Martin Bengtsson Jag och min team-kamrat Christian bestämde oss för att ta 2 dagar inför Sportfish Masters i Blekinge förra helgen. Hade fått en hel del rapporter att fisket är hett där nu. Tyvärr kunde inte Thomas vår tredje lagkamrat och kapten följa med. Dag 1 Första dagen blåste det en hel del.

Pike Rumble – Hösten 2018

Inlägg av Martin Bengtsson. Jag Micke och Alex från MAD PIKERS hade snackat länge om att vi skulle köra en tävling tillsammans. Så hittade vi Pike Rumble uppe vid Valdemarsvik. Morgonmötet. Förberedelserna är i full gång. Väntan på starten… (Gryts varv och hotell i bakgrunden) Taggade Skåne pågar! Vi anländer till viken vi ska fiska

EVELINAS 10+ARE!

Inlägg av Paul Larsson. Efter mitt senaste pass med 4 st 100cm och en 10a tog jag med barnen på en tur i det fina vädret. 19.7 grader i vattnet och strålande sol. 0-0.5 ms sydöstlig vind fram till 15 tiden sen började det fläkta ca 2 ms. Vi letar fisken där jag fiskade sist

EPISK SOMMAR TROLLING! 10+

Inlägg av Paul Larsson. Vädret var 0-1 ms Östlig vind och 95% sol. Fram till 11 hade jag inte haft ett hugg och testat Westin rapala m.m. på olika djup och i olika färger. Regnet hade bara blött ner rutan när jag körde på morgonen men blev inte mycket mer än så. Vattentemperaturen på 18

Sommarstör i DK!

Inlägg av Tobias Johansson Jag, Thomas och Paul drog till Poppels (http://www.poppel.dk/) för att fiska stör. Även fast det inte var 30 grader längre så var det ändå väldigt varm, tror det visa 27-28 grader. Vattentemperaturer i dammen måste varit 26-27 grader också. Dammen Vi är på plats kl 08:00 på morgonen, och det är

Ett äventyr till Arjeplog

Inlägg av Paul Larsson. Semestern är här och Arjeplog är första fisketuren på väldigt länge för mig. Jag får med mig Krille och hans bror som egentligen inte fiskar så ofta. Husbilen hyrd och båt fixad av Niklas som lånade ut deras mot att vi tog med oss deras nya scandica 400 från Ullared. Resan

Sommarfiske i Blekinge

Sommarfiske i Blekinge Jag, Micke och Alex från Mad Pikers bestämde oss för att köra lite sommarfiske i Blekinge. Förhållandena var verkligen inte optimala. Strålande sol och mellan 25-30 grader i luften och 23-26 grader i vattnet. Vi hittar fisken nästan omgående. Eller rättare sagt Alex hittar dem med andra ord. Alex första! Han hinner

Störfiske i Danmark

Inlägget skrivet av Thomas Magneklint: Tre fiskare taggade till tänderna tog turen över sundet till vårt grannland Danmark för att testa lyckan i Poppelsjön. Störfiske stod på schemat! Tog inte lång tid innan vår kära vän Boni @bonibaits tog en fin Stör. Här är jag med min största för dagen. Kampen med störarna är en

Nytt PB på fluga

Inlägg av Martin Bengtsson. Jag och Micke från Mad Pikers bestämde oss för att ta ett grynings pass i Blekinge. Vi la i båten 03:30. På väg ut till första stället. Micke har 2 hugg och jag har ett par följare nästan omgående på första driften. Andra driften får Micke på en urstark gädda på

08 ABBORREN 2018

Inlägg av Tobias Johansson. För andra året så var jag med på 08 Abborren, en streetfishing tävling som anordnas av Sportfiskarna. Riktigt kul och trevlig tävling. Genomgång innan starten. I år var det 89 startande. Folk väntar ivrig på att få åka iväg och börja fiska! Året innan så testade jag massa olika ställen men