GROV GÄDDA & BORRE PÅ FLÖTESTROLLING

Kylan trycker på i vårt avlånga land och det har ÄNTLIGEN blivit dags för lite hederligt höstfiske!

Magiskt fiske då vattnet bli kallare och gäddan tar sig från djupet in till grundare vatten för att söka värmen!

Jag hörde av mig till min fiskepolare vid namnet ”Mete Martin” i mobilen så ni kan ju gissa vad som stod på schemat.. Flötestrolling var planen och vi siktade in oss på en Skånsk sjö där vi haft bra fiske i Oktober tidigare år!

Vi möttes av en blank sjö vacker som få men dock inte optimala förutsättningar för att locka gammelgäddorna till hugg…

Då det som sagt var helt spegelblankt på sjön rodde vi väldigt försiktigt för att även dom skyggaste gäddorna skulle våga sig på våra mörtar.
Det började väldigt segt och tog flera timmar innan första kontakten.
Tillslut började det susa i en av våra baitrunners och lyckan var total i båten! Här ser ni en glad kille med dagens första PIKE :)
Vi hamnade i en liten huggperiod och lyckades få en väldans massa gäddor på kroken..
En abborre på över kilot valde även att attackera en mört på ca 200g, snyggt dubbelhugg!
När huggperioden avtog fanns det bara ett knep kvar; FIKATRICKET!!
Gissa om det fungera! Här har vi Martin med sin livs näst största gädda på 8kg blankt!
IMG_4697 IMG_4700
Glad krigare i båten :)
Hon mätte in på 103cm

Då det kliade i figrarna tog jag såklart ett gäng kast i fören medan vi rodde runt i sjön för att prova lyckan. Blev ca 9 landade gäddor på blandade beten.
danne2 danne

Totalt slutade dagen på 25 landade gäddor med en topp på 8kg samt en borre på över kilot. Stort grattis till Martin och tack för en magisk dag!

Ps. Vid flötestrolling tappar man en hel del fisk, så det gäller att ha ett bra tålamod ;) #SKITFISKE PÅ ER!

AKTUELLT

Sommarstör i DK!

Inlägg av Tobias Johansson Jag, Thomas och Paul drog till Poppels (http://www.poppel.dk/) för att fiska stör. Även fast det inte var 30 grader längre så var det ändå väldigt varm, tror det visa 27-28 grader. Vattentemperaturer i dammen måste varit 26-27 grader också. Dammen Vi är på plats kl 08:00 på morgonen, och det är

Ett äventyr till Arjeplog

Inlägg av Paul Larsson. Semestern är här och Arjeplog är första fisketuren på väldigt länge för mig. Jag får med mig Krille och hans bror som egentligen inte fiskar så ofta. Husbilen hyrd och båt fixad av Niklas som lånade ut deras mot att vi tog med oss deras nya scandica 400 från Ullared. Resan

Sommarfiske i Blekinge

Sommarfiske i Blekinge Jag, Micke och Alex från Mad Pikers bestämde oss för att köra lite sommarfiske i Blekinge. Förhållandena var verkligen inte optimala. Strålande sol och mellan 25-30 grader i luften och 23-26 grader i vattnet. Vi hittar fisken nästan omgående. Eller rättare sagt Alex hittar dem med andra ord. Alex första! Han hinner

Störfiske i Danmark

Inlägget skrivet av Thomas Magneklint: Tre fiskare taggade till tänderna tog turen över sundet till vårt grannland Danmark för att testa lyckan i Poppelsjön. Störfiske stod på schemat! Tog inte lång tid innan vår kära vän Boni @bonibaits tog en fin Stör. Här är jag med min största för dagen. Kampen med störarna är en

Nytt PB på fluga

Inlägg av Martin Bengtsson. Jag och Micke från Mad Pikers bestämde oss för att ta ett grynings pass i Blekinge. Vi la i båten 03:30. På väg ut till första stället. Micke har 2 hugg och jag har ett par följare nästan omgående på första driften. Andra driften får Micke på en urstark gädda på

08 ABBORREN 2018

Inlägg av Tobias Johansson. För andra året så var jag med på 08 Abborren, en streetfishing tävling som anordnas av Sportfiskarna. Riktigt kul och trevlig tävling. Genomgång innan starten. I år var det 89 startande. Folk väntar ivrig på att få åka iväg och börja fiska! Året innan så testade jag massa olika ställen men

TROLLING I SKÅNE!

Åska vid Malmö och tryckande värme innan känns sådär men planerat fiske går ju inte avboka. Vindar på 4- 5ms och lite grumlighet i vattnet. 18.7 grader i vattnet. På kvällen i delen av sjön där det var lä. Trolling och test av björns nya spöhållare stod på schemat. Björn får ut sina och jag

CAMP MAYFLY NORREFORS

Inlägg av Martin Bengtsson. Äntligen var det dags för vårens regnbågsfiske i Norrefors (Blekinge). Lite paus från gäddfisket. Vi fiskar 18:00-22:00. Sen nästa dag 06:00-14:00. Underbar kväll Redan i mitt andra kast drar jag på en pigg regnbåge. Jag lyckades ta 7 st regnbågar sammanlagt. Trögt fiske för många tyvärr. Vi hade många fiskar som

SPORTFISHMASTERS KVAL I KARLSKRONA

Två dagars fiske och kval till Sportfishmasters stod på schemat förra helgen. Stålande sol och svag vind gjorde fisket tufft.. Men VASSDRAG TEAM 1 + 2 lyckades ta sig vidare till semi. Extra eloge till Vassdrag team 2 som fiskade som några riktiga kungar dag 2. Samlingen utanför Scandic i Karlskrona och många kända ansikten

JAKTEN PÅ TEMPERATUREN!

Inlägg av Tobias Johansson. Med påskäggen uppätna så var vi sugna på lite gäddfiske i Blekinge, då vi blivit blåsta på det för några veckor sen p.ga av att isen fortfarande låg kvar, men nu hade den äntligen försvunnit och vi hoppades på att hitta lite hungriga gäddor! Nya teamjackorna på! Över påskhelgen var det